sobota, 5 marca 2016

Tyniec nad Ślęzą

2016-03-05



Kopiec na wzgórzu Parnas.

Widok z kopca na aleję w kierunku Tyńca.

Zapadnięty wierzchołek kopca.

Zapadlisko po tunelu ?





Grobowiec.








Zejście aleją w kierunku Tyńca.

W tym miejscu miałem zakończyć wycieczkę, lecz aleja ciągnęła się dalej.
Rzut oka na mapę ...

... grobowiec na najwyższym wzniesieniu w okolicy, zwykle należy do najzamożniejszej rodziny na danym terenie. Aleja prowadzi do parku, ma nawet własny mostek. Między nim a kościołem coś co wygląda jak folwark.

Idę dalej.

Mostek 2 zniszczony. Muszę obejść.

Mostek 3.

Brama.

Jest folwark.




Widać zabudowania gospodarcze. Jakiś pałacyk by się jeszcze przydał.

Wracam nad Ślęze. Ruszam do parku.

Staw południowy.


 Pałac powinien stać tuż przede mną. Widać go na mapie.


Wschodni ...

 ... i zachodni kraniec stawu w krztałcie krzyża.


Mostek 1. Widok na Ślężę z nad Ślęzy.

Jest jeszcze kilka ciekawostek w okolicy na które zabrakło mi czasu. Trzeba będzie tu wrócić.

Lokalizacja GPS w "szczegółach"  zdjęcia photos.google.com

1 komentarz:

  1. Ten kształt w kształcie krzyża/klucza ma jeszcze jedną tajemnicę. Jego oś wskazuje pewien ciekawy obiekt nad Ślęzą, a gdybyśmy tę oś odpowiednio wydłużyli, to wskaże nam ona szczyt góry Ślęży. I nie jest to przypadek, pisze o tym Degen w swojej książce o zabytkach z tego obszaru.

    OdpowiedzUsuń

Szczodre

2016-08-28 Ze względu na upały postanowiłem nigdzie nie jechać. Jednak w sobotę stwierdziłem, że na spacer wypadało by wyjść. Padło na p...