sobota, 13 lutego 2016

Ślęża

2016-02-13
   Trasa 16 km.

Będkowice wejście na teren rezerwatu archeologicznego.

Wejście na grodzisko.

Rekonstrukcja chat.






Porzucona mapa plastyczna Ślęży. Taka jak w Sobótce i na Przełęczy pod Wieżycą ( zdjęcie 22 ) .



Wiaty i miejsce na ognisko przy leśniczówce.




Zagłębienie na drugim planie to staw.

Płakowice rejon wydobywania złota i srebra XII-XIII zabytek pod ochroną

Grobla.






Kiedyś trafiłem na (słupki 16-13). Trop urwał się w zielonej gęstwinie. Tym razem krzaki nie miały liści i wiemy co w nich piszczy. Słupek 11.

                             10

                             9

                             8

                            7

                             6

Zamiast 5 stary słupek oddziału lasu. Do tego miejsca słupki od 16 do 6 stały w jednej lini.

Słupek 4 postawiony 90 stopni w lewo od lini.


Tak zwane zagrody dla bydła.*  Zagrody A w terenie nie byłem w stanie dostrzec.

Zagroda C nr 7.*

Zagroda B nr 6.*

Zagroda B

Pozostałości BnO.

Tu także punkt do BnO nr 208 namalowany na skale.

Dawny szlak Eugenweg.




Skały Władysława.


To samo ujęcie na dawnej fotografii dolny-slask.

Płaskorzeźba twarzy Chrystusa. Widziana z właściwej perspektywy picasaweb.


Sukałem TEGO miejsca. Myślałem, że to tutaj ...

...lub tutaj. Chyba pudło.

Skałki we mgle.





Kamień z dziurą na wylot.

Widać ślady robót kamieniarskich. Część kamienia odłupana.


Lokalizacja GPS w "szczegółach"  zdjęcia photos.google.com

*Numeracja zagród dla bydła moja własna. Mapa zagród które znalazłem TU.


2 komentarze:

  1. Alternatywna historia Lachów Polachów Słowian
    https://niezaleznatelewizja.pl/index.php/2021/03/02/nasze-rodowody-fundacja-swiadomosc-ziemi-mariusz-brzoskowski/#comments

    OdpowiedzUsuń

Szczodre

2016-08-28 Ze względu na upały postanowiłem nigdzie nie jechać. Jednak w sobotę stwierdziłem, że na spacer wypadało by wyjść. Padło na p...